Pengikut

Isnin, 13 Ogos 2012

Hai!! Wan Zuri komfirm Parlimen!! Orang Jerantut Terkejut Beruk Sekarang!

aSAlaMualaiKum..
Maaf Lama Tak Bersua...
Ini Kisah Orang Hebat....
HAHA.. Gua Masih teringat artikel ini yang panas di blog hebat Jerantut:
"Wan Zamzuri Wan Hasenan dalam blognya wzwh mengesyorkan kepada PM dan MB Pahang supaya mengadakan 'drastic cleansing' calon-calon pilihan raya khusus bagi kawasan Jerantut segera.

Beliau mencadangkan supaya YBM Tengku Azlan, Dato' Dr.Shukri dan Dato Wan Amizan 'digantung kasut bola' kerana dikatakan menjadi pemain yang pasukan yang sentiasa kalah, tiada semangat dan memalukan.


Beberapa hari sebelum ini beliau menulis dalam blog supaya Dr.Shukri dicalonkan di Parlimen, Wan Amizan kekal di DUN Tahan dan Norhelan Mahmud ketua wanita di DUN Pulau Tawar. DUN Damak beliau tidak campur. . Postingnya kali ini calon recycle tidak payah dilayan terus.

Pada kali ini beliau mengesyorkan agar drastic cleansing calon malaikat yang digariskannya lapan ciri utama iaitu bersih, berintergriti, berkepimpimpinan, berpendidikan sekular dan agama, tiada skandal, tiada hutang melampau, muda serta minat dan bersemangat.

Setelah menganalisa dengan rakan-rakan siapa yang dimaksudkan? ramai yang mengatakan bahawa calon malaikat yang dimaksudkan itu adalah diri WZWH sendiri!. kerana kebelakangan ini beliau cukup aktif menganalisa calon-calon yang perlu diketengahkan dalam pru 13. Orang itu layak, orang itu tidak layak, sianu banyak masalah, siani banyak isu dan berbagai lagi. Setelah dirinya membuat analisa dia berjumpa dengan dirinya sendiri yang paling layak!.
Terpulanglah pada pandangan orang jerantut adakah beliau layak atau tidak. Sila kemukakan pendapat anda disini".

9 ulasan:

  1. hah?? Wan Zamzuri?? Kompom UMNO ketandusan Calon ni.wakakaka..

    BalasPadam
  2. Padah kalau kuat sangat berangan nie kadang taik org bau busuk aje cer hidu taik sendiri ada wangi hehehe...

    BalasPadam
  3. betul ke? kenapa tak ganti Dato Wan Amizan saja?

    BalasPadam
  4. aku tak setuju kalau P81 ni diberikan kepada wan zuri, aku berpendapat adalah lebih baik tanggungjawab ini diberikan kepada mereka yang telah diberikan gelaran dato', sebab mereka adalah orang yang telah diiktiraf banyak berkorban dan berjasa dalam umno bahagian jerantut ni, sebagai contohnya - dato' ust abdullah majid, dato' azli, dato' jalal dan banyak lagi gelaran dato'-dato' yang diberikan kepada rakyat jerantut yang dikatakan banyak jasa....

    BalasPadam
  5. Anon 7.37 jangan pula lupa dengan jasa-jasa Dato' Dolah Kicap, Dato' Hartini, Dato' Wok Kelabu....menyusul kemudian Dato' Wok Hitam........

    BalasPadam
  6. dato'ke mende,mende jasa dia orang??membedal duit duit orang ramai adalah.

    yang benar-benar berjasa ialah bekas wakil rakyat,pegawai kerajaan dan yang sewaktu dengannya.kau orang nak dato jumpa aje halim chap keling broker yang berniaga gelaran dato.keling pariah!!!!

    BalasPadam
  7. harapkan belajar di luar negara je tetapi pemikiran takde buat apa ? ., kita kalau nak jadi Ahli politik mestilah menggunakan fikiran yang rasional dan fikiran yang matang , bukannye menghabiskan titik peluh orang lain , dan impak kita kepada rakyat hendaklah selalu ada sikap bertanggungjawab dan bukan jenis cepat melarikan diri daripada tanggungjawab dan memakan duit rakyat . Inginkan menjadi Ahli politik bukan sahaja daripada pelajaran tetapi daripada kepandaian kita berfikir dengan cara yang intellegent dan cara berfikiran berwibawa itulah ciri untuk menjadi Ahli politik yang sebenar ..

    BalasPadam
  8. Admin tumpang sekejap yer...
    Mana -mana individu yang berminat melanjutkan pengajian di Kolej Komuniti Temerloh, Pahang dalam program 'Furniture Design' boleh hubungi sms/wassup di 0148004302 -mohd, Yuran semester yang murah dan dapat elaun(bukan pinjaman) lagi
    elaun : rm1200/sem
    yuran : rm200/sem
    https://www.facebook.com/PerabotKKtemerloh

    BalasPadam
  9. melayu ni sikap pendengki kuat seperti orng2 dkt atas ni..xpelah sekurang2 dato'wam zamzuri ada ilmu di dada bkn mcm ormg2 dkt.ats ni..lagi satu aku syak awol smua ni tah2 saudara tdekat.beliau ..sbb tu tahu smua psl dia..bwak btaubat lah xhbis2 mendengki

    BalasPadam

silalah komen.