Pengikut

Ahad, 11 Mac 2012

SIAPA YANG BERANI MENASIHATI KU LAN BERUNDUR??

    
   Selepas Ku Lan mengumumkan tentang hasrat beliau untuk menarik diri ramai dikalangan pemimpin UMNO Jerantut menarik nafas lega.
 Ramai diantara mereka yang menyatkan bahawa Ku Lan memang diperlukan untuk memilih untuk berundur lebih awal, cuma bila didepan mereka akan menjaga nama baik masing-masing untuk memilih menyokong Ku Lan.

     Senario ini sangat menekan pemimpin-pemimpin Umno Jerantut untuk membuat keputusan. Begitu juga dengan 2 orang Adun Dato Wan Amizan dan Dato Dr Sukri sangat mengharapkan pengumuman YBM Tan Sri Tengku untuk berundur diri agar mereka dapat segera menggantikan kerusi itu di PRU 13 nanti.

 Tindakan Ahli Parlimen Jerantut  YBM Tan Sri Tengku Azlan  Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar mengumumkan menarik diri dari terus bertanding dilihat satu permainan politik yang sangat menyukarkan rakyat untuk menerima beliau jika beliau bertanding sekali lagi.

     Apa yang bermain difikiran rakyat Jerantut ketika ini adalah, siapa yang berani untuk menasihati Ku Lan agar berundur??


14 ulasan:

  1. semua jaga periuk nasi la wei!

    BalasPadam
  2. Biarkanlah selagi YBM mampu. Sokongan pada parti bukan individu..

    BalasPadam
  3. benarkah tiada yang berani bertanding di dun tahan pada pru13 nanti. katanya kubu kuat pembangkang ada di sebuah felda disitu

    BalasPadam
  4. Kubu kuat tu boleh tumpas jika calonya org yg berjiwa rakyat dari pemimpin UMNO

    BalasPadam
  5. DIPETIK DARI KOMEN ANON DLM BLOG IDEA KITA:
    Molek la tu,biar ‘tergadai balik’ JERANTUT & tanah strategiK lain di tengah bandar ni yang telah dapat di”slow”kan kerakusannya beberapa tahun sebelum ini oleh MDJ & PJBT DAERAH pada taukey & juaknya yang da berape lama terjelir lidoh & mengigil tak dapat ‘susu & daging’ segor baik di kl @ dari rombongan ke luar Negara yang dah biase dapat dulu-dulu zaman s/u lame(rahsia umum ni kan)??

    2 tokoh utama D.O & S/U ???
    S/U wan norizan dulu yang kite uleh,pasai ni waris kiter belake ni mekale anok tempatan yang baik dari anok tempatan dulu dan kuat semangat jantet nye..

    Macamane tak tangan ghoib ket belakang ni nak tahan hati lagi??banyok plen deme hok terganggu, meke diambil la usaha bersepadu dari kalangan juak-juak untuk memburokkan usaha s/u ini dengan kata-kata yang biase kite dengor, keceriaan ni mebazir la,pojek tah haper-hape,mengabiskan duit dan 10 001 karangan la nok memburukkan wan norizan.licik dengan penuh sakitnye hati deme deme ni menabor cakap merate..menteloh pulak mdj nok kena sita baru ni,lagi laa sedap diroknyer ke s/u tu..

    BalasPadam
  6. Mane toknyer rumoh kedai yang ‘tak berisi penyewa @ penghuni’ di tingkat atas,tengoh @ bawoh dari pojek-pojek deme yang sume deme punye di jantet ni sume telah ‘dikutipcukaikan’ oleh MDJ yang selama ini ‘tak berapa payoh bayor sangat oleh s/u lame & rangkaian” sebab banyok berbudi la katakan..(kene tahu deme,lot yang belum disewa lagi cukainya dikutip dari pemajunya bukan dari penyewa nya & adelah t/jawab pada pemaju untok bayo. Deme kira je la ade berape ratus yang tak ber’sewa’ @ tak berpenyewa??..meke, bile s/u baru abis dikutepnya cukai belake,bukan nak aniaya tapi itulah setanded operasi bagi pbt..ada la yang rasa jatuh rugi pada deme tu.dulu s/u baru boley ‘kautim ma’?? tu yang jadi hasil kutipan beberapa tahun ni meningkat mendadak..(ini la sikap pemaju,untung dah amik,takkan pulangan balik siket pun tak mau bayo?banyak kali lipat dah untungnya tu..

    Seterusnya, : selepas keje membunuh karekter s/u barudah jalan ,maka dengan pengaruh yang kuat dengan sultan, dibisikkan la pulok tentang baiknya ,bagusnya s/u baru ni di jerantet(reverse psikology) pulok tentang perubahan jerantet & cerianya,bagus amat kalau dibawak s/u baru ni ke PEKAN yang sedang pesat membangun tu,macam-macam la yang muluk-muluk,indahnya dikabokan ke telinga sultan juga tak lupa diselitkan mengenai pertukaran tu tak sah lah, prosedur tukar bertindih lah semata nak bagi s/u ke luar dari jerantet samada ke pekan @ balik ke lipis semula.Mata kail dua mata,nak bawok ke pekan bagus tapi kekangan juga dengan istana & PM la dan sebagainya jadi cara tu tak jalan,guna la mata kail ‘rappala’ ke dua, ‘PERTUKARAN TAK SAH,BALIK PBT ASAL MASING-MASING’. S?U lama barang tentu balik ke lubok semula la kalau gitu gayanye,mekale balik ke lubok semula deme????hok ceria bando tok sah kira la,hok ‘menganga & terjelir berapa tahun ni tadi? (soalan cepugangsa:binatang apakah ini?kikiki,deme pun gelak..),boleh sendawa la abang abang,kakak kakak,adik adik, tuan tuan, puan puan.

    BalasPadam
  7. Masa tu nanti jangan la deme ‘berkerumun semula’ tengok skandel kedai depan MDJ ‘sengaja dibako’ lagipadehal BOMBA sebelah MDJ je??TAPI masa tu deme darab je la ‘rumah-kedai,perumahan baru yang rege RM300,000.00(harga minimum mengalahkan Puchong,Pandan dsbgnya) X 1000 unit dah= RM 300,000,000.00 JUTA deme!!!!!!dapat ke sape selama ini??? Dah gadai “SEPENDER” da kita ni belake orang jerantet weiiii,tu da masuk kira silang sana,silang sini,silang kata,silambam suma belaka tu…hahaha. Ni la katanya,Pak Kaduk menang sorak ke ayam sabung, dah la ayam orang punya, kampong tergadai,baju, kain pelekat sume da terlucut, “seluor katek’ dalam pun buat gadai deme..Bawok ler balik s/u yang lame tu & tukarla norizan s/u tu ke tempat lain, mekale deme yang ramai dibando tu senang kome nak ‘mandikan’ kiam, usong dan kambus sekali..Kome yang jadi jentera & informer PR kali ini sangat banyok bak kata NAJIB “FAKTA bukan AUTA” yang nak dilondehkan sebaik wisel PRU nanti dibunyikanNak tengok juga UMporNO Jerantet ni ‘mengulat’ tengoh bando tak de be’kereje’ lepas Cikgu KOH menang parlimen ni nanti. Taukey sama Proksi sama Juak, “ADA AKU KESAH??? Katanye, yea la sebab terus je gabung dengan MP PR ni nanti,sebab yang lepas da ‘Test Market” taja BEBAS yang sekarang terus bukak baju DAP terus..

    Kedai baru,rumah baru, pam minyak ke hape ke suma lagi senang nak bukak,bende bangsa dia, lagi harga boleh lipat 3X ganda pun tak de halangan, melayu balik kampong jauh-jauh balik,sokti ke, garok, binjai ke perlok banyok hutan lagi tu,da tak mampu nok bayo, hok kos rendah pun nak disodok..

    Bab D.O : siket je bab ni,kebetulan D.O ni jenis ikut buku,mekale s/u ikut buku, gandingan yang berkesan tapi ramai yang ‘terkesan hati’ sangat,..Jadi jarum nak suh dipindahkan tu tembus siket je la..deme pun dah nampok bior tak terase sangat s/u je yang kena pindah,maka dengan pengaruh istana siket, Wisma Sri Pahang siket suh la ditukor kedua-dua sekali,senang s/u nak balik buat keje semula, orang jerantet pun tak mara mana.sebab macam pertukaran tahunan katanye..

    Nak jadi kuasa ALLAH, di WSP juga jadi ke cerita di IAB (Istana Abu Bakar) ada hok tahu & dapat dengor betul hael ni tadi,tapi dah hok yang ‘TANGAN GHOIB’ ni pun dah lama duk diatas sampai tok kenai orang jerantet ke idok,lame keluor jerantet ke idok meke bercakap la dia siang tak pandang doh,malam tak dengor doh,lupa yang dunia makin kecik, bak kata Karam Singh Walia versi mabuk, Melayu Bodoh,Melayu Bodoh dan Bangkai gajah nyiru pun tara boley tutop!..

    Nantikan episod seterusnya : Skandel seterusnya, kedai depan majlis DIBAKAR @ TERBAKAR??....Siapa duduk dalam bilek depan tingkap MDJ mengadap api maraktahan BOMBO bio lewat siket sampai walau BOMBA sebelah MDJ je???

    Juga, : Tak berapa minat nengok JKK-123AGENCY buat duit untok bisnes dia dari semangat Orang JERANTET samapai dapat kelebihan dari MDJ??

    Juga fb page : KAMI MAHU NORIZAN KEKAL S/U JERANTET BUKAN BAWAK BALIK S/U LAIN ATAU S/U YANG LAMA-LAMA

    BalasPadam
  8. undur je la!

    BalasPadam
  9. Lain betui tajuk deme..., yang boleh nasihat ke t. lan ne, tenku razali yang mampos dahulu, su t. lan..., sapa boleh minum arok dgn dia, bolehlah nasihat ke dia... sekarang ne tak ada... masing2 pergi haji dan umrah acap kali...., masa nok jaga nama...

    BalasPadam
  10. aku merasakan ku lan ni hanya berundur sebagai ahli parlimen jeh.. sebab dok kat situ cita-cita nak jadi Mengteri tak kesampaian, dia akan teruskan berada dalam politik jerantut nih, dia akan bertanding di kawasan selamat iaitu di DUN Pulau Tawar, menang kat situ jadi MB lah pulok...

    BalasPadam
  11. AKU DOK PERHATIKAN AJK NI RAMAI DARI KALANGAN CAWANGAN DI DUN DAMAK YEK.......
    1YBM Tan Sri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar,
    Ketua Bahagian, AHLI PARLIMEN, Cawangan Temin,
    DUN Damak
    2YB Dato’ Wan Amizan bin Wan Razak, Timbalan Ketua Bahagian/Ketua Pemuda Bhg, WAKIL RAKYAT DUN, Cawangan FJengka 12, DUN Pulau Tawar
    3YH Dato’ Haji Nazri bin Ngah, Naib Ketua Bahagian,
    AHLI PERNIAGAAN, Cawangan FTekam. DUN Pulau Tawar
    4Norhelan Mahmud, Ketua Wanita Bahagian,
    AHLI PERNIAGAAN, Cawsangan Temin, DUN Damak
    5Hartini Abd Rahman, Ketua Puteri Bahagian,
    AHLI PERNIAGAAN, Cawangan Rumah Banjir Teh, DUN Tahan
    6Zukarmi Abu Bakar, Setiausaha Bahagian, SYARIKAT JENGKA, Cawangan Kelola, DUN Pulau Tawar
    7Haji Nazlan, Ketua Penerangan, JABATAN PENDIDIKAN, Cawangan Sungai Jan, DUN Damak
    8Dato’ Halim Jalil, Bendahari, AHLI PERNIAGAAN, Cawangan Sungai Jan, DUN Damak
    9Encik Zamri Yaakob, Jawatankuasa, AHLI PERNIAGAAN, Cawanmgan Kg Orang Asli, DUN Pulau Tawar
    10Ybhg Dato’ Ahmad Bazain Mohmud, Jawatankuasa,
    BEKAS WAKIL RAKYAT DUN Kg Bharu Damak
    11Encik Nasar Ibrahim, Jawatankuasa, GURU Bukit Nikmat Hilir Pulau Tawar
    12Encik Abdul Halim Mahasan, Jawatankuasa, KONTRAKTOR Bukit Nikmat Utara Pulau Tawar
    13Encik Ahmad Nizam Mohd Hassan, Jawatankuasa,
    GURU Sempang Tebing Tinggi Damak
    1406. Tuan Haji Mohamad Norzari Yahaya, Jawatankuasa,
    PESARA GURU Pulau Tawar Pulau Tawar
    15Encik Jalaludin Haji Ghazali, Jawatankuasa,
    KONTRAKTOR Kg Melayu Damak
    16Encik Ahmad Fauzi Nasir, Jawatankuasa,
    KONTRAKTOR LKNP Damak
    17Encik Mohd Ghazali Hamzah, Jawatankuasa,
    GURU Kuala Temnbeling Tahan
    18Encik Abu Bakar Haji Busu, Jawatankuasa,
    KONTRAKTOR Batu 1 Damak
    19Encik Wan Shamsuri Wan Abdul Jalil, Jawatankuasa
    PENGHULU Mat Daling Tahan
    20Encik Mohd Sopian Mohd Kasim, Jawatankuasa,
    GURU Gintong Damak
    21Encik Mohd Adil Mohd Zain, Jawatankuasa,
    CELCOM Pulau Tawar DUN Pulau Tawar
    22Encik Mohamad Bazli Abdul Ghani, Jawatankuasa,
    KONTRAKTOR LKNP Damak
    23Ybhg Dato’ Haji Rosidi Awang Sulong, Jawatankuasa PEGAWAI KHAS AHLI PARLIMEN LKNP Damak
    24Encik Hamzah Abdul Hamid, Jawatankuasa,
    PEMANDU PELANCONG Kuala Tahan Tahan
    25Tuan Haji Hamzah Mat Yasin, Jawatankuasa,
    PESARA GURU AGAMA Koi Damak
    26Encik Mohd Hanafisah Jusoh, Jawatankuasa, GURU Prkt 3 & 4 Damak
    27Puan Khatijah Mohd Said, Jawatankuasa,
    SERANTA FELDA Prkt 3 & 4 Damak
    28Puan Suhaila Mustapa, Jawatankuasa,
    JURUTERA, Cawangan ,DUN Damak
    29Encik Abd Ghaffar Haji Abd Mutalib, Jawatankuasa, PENYELIA KANAN PERHUBUNGAN PARLIMEN (KEMAS), Cawangan Bukit Genting, DUN Damak
    30Ustaz Ahmad Jaafar, Jawatankuasa,
    BEKAS WAKIL RAKYAT, Cawangan Bukit Genting, DUN Damak
    31Tuan Haji Wan Hanuar Abdul Majid, Jawatankuasa,
    BEKAS PENGHULU, Cawangan Ulu Retang, DUN Damak
    32Encik Zaharuddin Abd Rahman, Jawatankuasa,
    BEKAS PENYELIA FELCRA, Cawangan Kg Tengah, DUN Damak
    33Tuan Haji Kamaruzaman Mohamad Baria, Jawatankuasa,
    BEKAS WAKIL RAKYAT, Cawangan Mat Kilau 2, DUIN Damak
    34Puan Siti Hajar Mubin, Jawatankuasa, KERANI BANK Cawangan Kg Sempadan, DUN Damak
    35YB Dato’ Dr Ahmad Shukri Ismail, Jawatankuasa,
    WAKIL RAKYAT DUN, Cawangan Sempang Tebing Tinggi,
    DUN Damak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang berpendidikan itu penting tapi yang bawa pembangunan ke jerantut lg penting. yang berhemah itu penting tapi yang boleh bg bantuan kepada rakyat ketika susah lagi penting.. Dan yang paling penting.. ORANG ITU MESTILAH SANGGUP DAN KUAT KERJA.. BUKAN DUDUK DIAM SAJE.

      Padam
  12. aku tak nampak calon pelapis untuk jadi ahli parlimen sekiranya ybm tengku berundur..., siapa yang layak, orang muda, separuh umur, tua, orang lama?????, carilah orang yang benar-benar boleh membawa pembangunan, dah berapa penggal dah jerantut ni masih sepi dengan pembangunan yang boleh menjana ekonomi, sekurang-kurangnya impaknya dapat kepada golonga peniaga kecil..

    BalasPadam
  13. x dpt la kome nk jadi wakil nye...rodong2 deme rama lagi..klu nk tgu rase nye xsempak doh..deme sume mati aku doh tue doh..lantok je la mende nk jadi ke jantut ni..lame x balik..sampa2 jantut dh macam padang pasir doh..panas ng bukit2 licin kne tebas...jerantut ....zzzzzz...

    BalasPadam

silalah komen.