Pengikut

Sabtu, 31 Disember 2011

DOLLAH KICAP PERLU LETAK JAWATAN!

 
Pegawai peribadi Ahli Parlimen Jerantut, Abdullah Lebai Din atau pun lebih dikenali sebagai Dollah kicap dinasihatkan oleh kebanyak rakyat di Jerantut agar segera meletakkan jawatan.
Tengku Lan telah membuat banyak kesilapan kerana melantik Dollah sebagai pegawai khas @ peribadi Ahli Parlimen Jerantut.
          Bila gua tulis ni ramai lagi kat belakang gua yang bersorak dengan apa yang gua perkatakan ini!
Umno Jerantut lingkup diantaranya adalah dengan kesilapan Tengku Lan yang memberi kepercayaan kepada Dollah untuk melaksanakan tugas itu.

Tuan Abdullah Lebai Din atau di kenali dengan Dollah Kicap seorang peneroka di Jengka 24 juga dilantik sebagai ahli majlis Daerah Jerantut.
         Amatlah baik sekiranya Dollah kicap sendiri yang membaca blog gua ni. Dan semestinya Tengku Azlan akan tahu cerita sebenarnya. Maklumlah kalau didepan Tengku Azlan siapa yang berani nak cakap macam ni.
        Gua sokong UMNO tapi gua benci bila orang-orang disekeliling Tengku yang lebih sudu dari kuah. Lu orang setuju tak apa yang gua cakap ni?? kalau lu orang ada akai lu orang pikirlah sendiri.
         Bukanlah gua nak tunjuk pandai tapi ini adalah kebenaran!!

Dah banyak dah bila dapat bajet je tak penuh pun dapat ke rakyat. Ada pulak Si Dollah ni yang tapis lagi. Bila Tengku Cakap ok dia pulak pandai-pandai pusing pulak.
       Wei sampai bila lu orang nak diamkan diri ni?? apa Lu nak Saman Gua?? Gua ada bukti beb!!
     Lu ingat gua bodoh ke???
      Gua tegur ikhlas kalau sayangkan parti UMNO sila la ubah. Gua tak sanggup dah nak membangangkan diri.. Ini dunia sekejap je beb. Bila-bila masa tuhan nak tunjuk.
     Lu ingat gua sape nak ikut perangai macam ni. Gua ikhlas berjuang demi parti tapi bila ada orang macam ni memang jahanam..
    Tuh yang selalu lepak kat Hijrah pun selalu bunyi pasal ni, Tapi apsal tak sound direct je? kenapa takut projek lu tak jalan?
      Gua harap sangat isu-isu macam ni tak jadi lagi dikemudian hari. Malu beb senang-senang je kena sinis dengan pembangkang. Nak buat macam mana dah itu yang dipilih.
     Gua harap Tengku berhati-hati selepas ini. Ha satu lagi nak tambah sikit.
Gua nak nasihat sikit kat orang-orang disekeliling Tengku. Bila Tengku turun padang melawat kawasan lu orang jangan la sibuk sangat nak berkepik dengan Tengku. Bagi la ruang rakyat nak bercerita dengan Tengku.. Ini kang hamun juga dibuatnya. Asyik Dollah ada kat sebelah Tengku Lan..adui!!!
         Tengku, Ini suara hati rakyat, kalau Tengku nak tahu. Rakyat segan sangat dengan Tengku sebab Tengku orang diraja, Kami hormat dan sanjung. Tapi Tengku, orang-orang disekeliling Tengku tu buat kami mual.
       Lu orang pikir la macam mana.. tiba-tiba je dapat pangkat Dato nanti.. adoi.. 
Bila gua berdebat dengan puak pembangkang mudah-mudah je benda-benda berkaitan apa yang dibuat oleh dollah kicap ni dijadikan contoh. Mana gua nak tepis beb? cuba lu orang story sikit.
      Lu orang tak payah la nak pikir sape gua, pikir apa yang gua cakapkan ni.. 
tolonglah jangan hancurkan harapan rakyat ni..

salam, perjuangan demi Bangsa tercinta!!.....

10 ulasan:

  1. hah???????
    memang dah lama dah saya pun perasan pekara ni. Nak buat macam mana dia ada kuasa, kita ni siapa.

    BalasPadam
  2. haha.. gua jarang komen blog jerantut tapi gua rasa artikel lu ni buat terberak orang beb. Dah gaya Parpukari haha.. lu tukar nama Parpukari Jerantut la beb haha.. Bagi pendapat gua la memang kena perbetulkan hal dalaman umno ni. Gua check di Jerantut pembangkang tak kuat attack tapi jentera umno lemah. Gua skang tengah cari story area pahang kalau lu ada bahan email kat gua..k.. teruskan perjuangan. tapi orang jerantut ada baca blog ke? haha gurau beb..k adios!!

    BalasPadam
  3. Salam Suara Api keluar dari mulut berapi dan hati panas berapi,

    Apa nak di heran kan memang orang jerantut patut di pimpin oleh makluk yang baru belajar jadi cerdik dan tidak cerdik. itu lah nasib kamu orang jerantut. semua nya yang bertara baru nak. Yang dah pandai dan dah cerdik , bukan tempat kamu. Lagi 2 dekad baru lah akan sampai, kalau tak percaya tanya sama kamaruzzaman baria atau ustaz mad jaafar.
    Nasib lah kamu orang jerantut. harap kan saja kapada Wan zurik...lah.

    BalasPadam
  4. wan zurik jilat bonton dompok tu tak payah lah.

    BalasPadam
  5. bagus la penulis hebat, kas suport di.! bior terlanjang belaka!

    BalasPadam
  6. hidup dollah! dollah cerdik..orang lain bodoh berpolitik..dollah kayo!

    BalasPadam
  7. tengok umno tengok dolah kicap..hahaha

    BalasPadam
  8. Perubahan dalaman umno bhg jtut perlu dibuat sekarang jika tidak org jtut akan berpaling tadah bariskan nama - nama baru dalam kepimpinan untuk pembangunan jerantut setanding dengan daerah lain

    BalasPadam

silalah komen.